Klart en parabol skulle va fint att ha!

Vad är det som gör att en jeppe från Sverige flyttar till Finland?  Kärleken och spänningen med ny omgivning i mitt fall! Nu så är jag inne på det 4:e året och trots kylan som råder där ute så känns det varmare här än någon annan plats jag bott på! Men det har varit många gånger som irritationen/frustration varit stor över små enkla saker som man har varit van med i Sverige. Klart att en parabol så jag kan se svensk TV vill jag fortfarande ha! Finskan är för svår för mig det finns faktiskt många ord på svenska som jag undviker att säga…indigrienser typ!

skylten

Nybacka är torpet vi bor i.

2 responses

  1. Du är så söt med dina uttal på vissa ord och jaa på nybacka råder värme och gästfrihet! Välkommen alla! Integration tar i medeltal 5 år i Finland. Klarar du det så ska vi snart ha kalas 😀 med parabol och platt-tv!

Kommentera

