Utveckling

20090626
Såg denna maskin i lilla Kramfors på min semester i en livsmedelsbutik. En maskin som du själv maler din kaffe blandning antar jag!? Allt hittar de på i Sverige…Joo det var ju snack om att Raseborg skulle få en stor butik hoppas verkligen att man satsar på att göra den modern med alla möjliga olika produkter från lyx till billigaste..så tycker jag!
Kolla in delikat hyllan!! Lite lyxigt att slippa köpa hela chokladasken bara de bitarna du själv tycker om eller hur!?
20090610

4 responses

  1. en sådan godishylla har tidigare åtminstone funnits i en av de större butikerna i ekenäs…. och kaffe har man också kunnat mala i butiker i finland, för flera år sedan åtminstone. har inte sett på en tid men hoppas på att de kommer tillbaka

  2. Kan det vara möjligt? Nu är det inte vanliga candy king hyllan utan fin fina godbitar som knappt den nya öppnande chokladboden i Fiskars har..kaffe jotton än fast jag är en kaffe älskare kändes lite onödig..eller vad vet jag?!

  3. Nå nå nu är handgjorda chockladbollar i Fiskars ganska mycke mera värt än candy king deli. Nymalet kaffe får man iaf på delikatessen på Stockmans…men vem åker nu dit härifrån? Lär ju ska va underbart gott med nymalen färsk kaffe!

    • Allt är pris fråga vad som är värt eller inte? Men tillgängligheten i den butiken du handlar dagligen.. att du i lilla Kramfors som har färre invånare än Raseborg har ett bättre och bredare sortiment i mitt tycke i deras 2 butiker än de 6-7 butikerna vi har här..

Kommentera

