Pigg och kry, gott och blandat!

Inget att klaga på denna gråa söndags morgon den 25 oktober 2009. Klockorna omställda till vintertid. Vinterhjulen på bilarna är avklarat. Men kanske man skulle ut och få bort löv från uppfarten? Städa och tvätta är också aktuellt….En ordentlig söndags promenad med mina ”stalkers” Ellen och Vilma är också på gång + hundvård.
P1030081
Lite gnäll då..vanor och ovanor. Men jag trodde jag ”lärt” mig att väga grönsaker/frukt för det måste man göra här i Finland i matbutikerna, klistra på en prislapp själv. Men i går missade den proceduren..kände att jag skulle kunna lämna matbutiken i ren protest (ilska)..hur svårt kan det vara att få fart på vågen i kassan????!!!! Lidl KAN ju!?Jag fattar inte varför de övriga butikerna ska trilskas med att kunderna ska väga och märka själva? Arrrgh!! Kan någon förklara för mig varför ska kunden prismärka själv?
Jag har klagat på att köttdisken i de butikerna vi handlar i är en sorglig historia..men nu alldeles runt knuten ligger ett litet slakteri med en liten men naggande god butik! 🙂
Den har funnits länge..men av någon anledning så..Fin fin korv fick fick jag med mig fredags! Jag ska dit igen nästa fredag och köpa tunna skivor rostbiff! Jag tänker lära dem svensk kassler om jag får med mig en bit från Stockholms kryssningen i jul.
Vi har ett lokalt bageri som jag borde styra upp också! Mandelbiskvier, mandelkubb och tunnbröd (Genes recept).
Sen den som säger att sej är en fin fisk är både..den personen har troligtvis aldrig ätit färsk torsk!
Det är mycket man borde styra upp..(vägrar att integrera mig i karelska piroger och finska lådor!)
Men roligt roligt är att mina söner trivs med praktik och studier! 🙂
Tom&Niklas
Mer positiva nyheter då..ny gräsklippare!
20091025(001)
Nya pysbrallor från H&M observera inte mysbyxor utan pys!
20091025
Vad är skillnaden på mys och pys då? Mys vägra jag att sätta på mig pys är det lite mer stil på! 🙂

Nä nu alla skitstövlar så gör lite nytta nu och alla i Finland berätta nu varför JAG ska prismärka löken?

8 responses

  1. Åååå, vilka godingar du har!!!( Syftar på vovvarna.) Vad underbart härligt att verkligen ha en anledning att komma ut på långpromenader!
    Å andra sidan är det väl så lagom kul när de ska ut tidigt på söndagsmorgnarna och man känner för att ligga kvar en extra stund under det varma täcket?!

    Jaså, du rekommenderar wordpress? Kanske något att fundera på… Kruxet är bara att jag är så otroligt kass på datorer, nya inloggningssätt och allt det där en ny bloggsida innebär. Hmm. Ja, får fundera på det.

    • Det är som du själv skriver inte helt lätt att komma ut..i mörkret som nu råder..jag är uppe före hundarna! Att ligga under täcket och lukta är inte min grej! 😉
      Jag är i ingen expert på datorer heller men kan varmt rekommendera wordpress..har som sagt inte kostat mig en cent och gör det det det så byter jag bloggportal igen!

Kommentera

