Resan 2010

image

image

image

image

<

image

image

image

image

image

image

image

Efter 190 mil med bil så är vi hemma igen! Kramfors var sig likt NOT! De håller på att bygga ett resecentrum med tåg förbindelse. Perrongen var gigantisk stor!! Lika stor som Kramfors! Tyvärr har jag ingen bild på detta…men Kramfors ån vid Frasses!
Men nu har jag egna bilder på Döda fallet som vi gjorde ett snabbt pittstopp vid, en fantastiskt naturkatastrof upplevelse! http://www.dodafallet.nu/
Sen campade vi på Frösön väldigt vackert där men inga katastrofer att se! 🙂
Ett besök på Jamtli var planerat. Just nu är det helt klart det bästa och roligaste museet jag har besökt! Joo! Inträdesbiljetten gällde i 2 dagar! Vi var där i 4,5 timmar..en liten miss i planeringen…
Från Östersund ner till Skebo till deras pluttiga museum! Trevligt!
Därefter över till Mariehamn och ett besök på Pommern ett kärt återseende efter 38 år! 🙂
I Saltvik träffade jag min småkusin vilket var mycket trevligt och intressant!
Färden for vidare mot Brändö, fantastiskt miljö med massor med kobbar och vikar!
Summa sumarum av resan så…Jamtli?! Javisst! Jag åker 190 mil igen direkt! 🙂
http://www.jamtli.com/

Kommentera

