Lätt lästa nyheter från Raseborg!


En klassisk semester bild! Solnedgång med vacker kvinna i Ekenäs! 🙂

Galet dyrt men galet gott med surströmming! 🙂 I Raseborg hittar man fisken i en butik i Ekenäs för 13 €..sju ynka firrar!!! Det perfekta tunnbrödet hittar man inte i Finland alls..inte ens IKEA har?

Stackars Vilma som inte tål att var fuktig..”hotspot”..eksem typ. Men Elvis den spjuvern tålde att var en vecka med oss.. och Ellen! 🙂

Något som jag verkligen ogillar är vandalism!! 😦 Något som tydligen är väldigt roligt är att sparka på stuprör? Jag har lagat å lagat men nu..kätting en gammal metod..men jag är skeptisk att den får bli där..

En mycket fin tradition är Raseborgs sommarteater! För min del var det bara 2:a gången jag var där..de har hållit på sen 1967! Men jag kommer definitivt att återkomma varje år hädanefter!! Jätte duktiga ungdomar och gamyler..men klart bäst var sheriffen! 🙂

Kommentera

