Skärgårdens ringväg

 

Bild

Jag har spamat på Facebook om vår resa i Åbolands skärgård men lite mer seriöst så måste jag slå på trumma för skärgårdens ringväg! Riktigt roligt för en landkrabba som mig att få åka bli färja i bland öar och holmar! Detta äventyr liggare bara 1,5 timme från mitt hus i Bollsta och det tog 7 år innan vi kom i väg..hoppas att vi åker nästa sommar igen! 🙂  

Om du kommer från Sverige så ta färjan till Mariehamn sen går det små och större bil färjor hela vägen till Pargas sen fortsätter du till med bilen till Fiskars där du käkar en papagalo glass med mig! 😉  

Bild

http://www.saaristo.org/index.php?page=119&lang=3

 

 

Kommentera

