Då rök svendommen..

..gällande opera i går! Jag har faktiskt sett några minuter repetition för några år sen men i går såg vi Robin Hood som ylade i nästan 3 timmar på finska..behållningen var 2 hundar som inte ylade och en pojk som satt i raden framför mig ..9 år som jublade högt när det hela var slut och konstaterade -Bra men för kort! Jag tror att även en 9 åring kan vara ironisk!! 🙂

Jag och svärfar kom överens att vi åker och ser Kristina från Duvemåla igen som hade åtminstone 2 dängor som gick ann att lyssna på..visserligen musikal! 😉

Sen blev det smått och gott och lite av varje ostfondue i Långvik med trevliga typer! 😉

Apropå svärfar Peter så är han jämnårig med min stora idol David Bowie och även Peter sjunger och spelar i Trio Saludo och de har och också gjort comeback! Vi väntar spänt på att farbröderna i Trio Saludo ska göra en video med..attans jag kan inte nån finsk skådespelare..illa! Vilket som så i den fantastiska videon med Mr Bowie så medverkar Tilda Swinton som har varit med i Narnia filmerna blandanat. Åldern har har ingen betydelse men..men att Bowie är 66 år är nog awesome!!

Bowie The stars

trio

David Bowie The stars (are out night)

2 responses

    • det brukar vara så för pudelrockers att det inte gillar jazz eller opera..;) Testa Monica Zetterlund eller Jan Johansson eller Sinatra när du grillar i sommar! Jazz är lika med sommar! 🙂 Opera där är jag lite lost..men Trollflöjten har ju ett par låtar som är häftiga! 🙂

Kommentera

