Smultronställen

Jag gillar mer och mer småskalighet och när det gäller att handla mat, kläder och så vidare.

Helhets konceptet att åka ut på en gammal åker med ett super gigantiskt stort betong och glashus med alla butiker i ett..handla på ”Cashen”!! Vill vi verkligen ha det så eller?

Jag såg dokumentären om Nordstan i Göteborg där gammal som ung levde sina liv där inne..jag fattar ingenting?  Eller jo jag fattar gemenskap! Vi vill umgås känna gemenskap! Att var själv i en butik är ju lite kusligt?

Men eftersom jag är en turgubbe så finns det små butiker runt mig där jag hittar kläder och korv..mina smultronställen och jag fixar att vara själv i en butik!

Nu har det eftersökts till Raseborg det där stora varuhuset..det har snackats i flera år jag hoppas vi slipper!

Men en uppmaning till alla handlare i Raseborg från mig! Ha öppet lite längre på lördagen och även på söndag..snälla!

13030211

2 responses

  1. Små butiker in worst cases (ofta) = arrogant and poor service, höga priser, dålig öppethållnings tider. Jag är glad att jag har möjlighet att välja stora varuhus och nät butiker, om lokal små butik är shit. This said, jag är också glad att vi har också bra små butiker. No need for City market.

Kommentera

