The Bucket List-Summer holliday part 1

Halva semestern avklarad! Jag och sonen i Villa Vinkel började med att turista på hemmaplan och besteg Kasberget i Pojo!

13060068

Sen så bar det av till traditionell midsommar på stugan i Kramfors med Julklappsspelet!

13060119

Efter 2 dagar på stugan ner till Stockholm för att möta upp frugan och vännen David och bege oss med hyrd husbil mot Västkusten!

13060141

Första stoppet blev i Köping men Tobbe såg vi inte till..sen nästa stopp Örebro men för mig började verkligen resan på tisdagskvällen då vi kom till Fjällbacka!

13060160

13060164

Fjällbacka..se Fjällbacka sen dö! 🙂 Miljö och natur helt i min smak!

Sen bar det av till ett blåsigt, kallt och regnigt Smögen. Så det blev en kort promenad på bryggan och inköp av räkor, musslor, krabba, jätteräckor och ostron! Så vi avnjöt en mycket lyxig  skaldjursplatå i husbilen på en camping en bit bort från Smögen.

13060178

13060188

Efter Smögen for vi till Tjörn där vi även hamnade på Klädesholmen tyvärr ingen bild där men attans va lite luft det var mellan kåkarna där!

13060193

Göteborgs och avenyn hade jag min oprintadade 1001 saker listan (the bucket list) så självklart ett kort stopp i Götebåårg! Men roligast var besöket i saluhallen där jag fick en liten lektion i ost..ja då fårost är gott!! 🙂

13060204

Samma dag som avenyn han vi med Gekås-Ullared! Vad kan man säga om detta ställe..320 kronor handlade vi för..ett stycke skjorta och en näve kalsonger till mig och en klänning och ett nytt skal till frugans ajfån! 🙂

13060209

Sen besökte vi min vän Johan i Smålansstenar! Det slog mig nu att det var första gången jag var hem till han och hans fina familj. Året var väl 1979 då vi blev bekanta..vi har alltid setts hos mig eller på annat ställe.

13060212

Motljus bild men god mat och super trevligt var det att se dem i dagsljus och rökt ål var riktigt gott! Ja! Hitta en del märkliga tavlor hemma hos Johan som jag tydligen gjort! 🙂

13060210

Efter Smålandsstenar så styrde vi mot Gränna där vi vi fick se hur man gör polkagris! Sen besökte vi Per Brahe den yngres sommarstuga! Han borde fixa taket och sätta in fönsterna igen! 🙂

1306022713060231 13060223

Vi han se en liten sommarstuga till Gripsholms slott i förbi farten innan resan avslutades i fina Stockholm med en lite rundvandring på Kungsholmen!

13060237

Resan fortsatte ju egentligen med båt över till Åbo men Stockholms skärgårds/Åbo skärgård öar och kobbar har man  ju sett till lust å leda nu mera! 😉

Men va gott gott det var att få komma hem och skjuts den sista biten fick vi av Ben som alltid är lika rolig och trevlig! 🙂

Kommentera

