Vårt badrum/bastu/wc är i förändring

Jag har snällt matat min vänner på Facebook och Twitter med bilder om läget gällande den lilla justeringen som sker i källaren i Villa Vinkel Kulla. En vanlig uppdatering på de sociala medierna är ju renovering/byggnationer..  lika som att visa sin små söta barn och vad man har på grillen eller vad man har för väder. Nu blir det en bloggning om ”eländet” också..min renovering alltså!

Jag vill varna för er för att ta er inte ann för stort projekt. Vårt badrum/bastu/wc hänger ihop golvytan alltså. Så en yta i taget gick inte. Sen att få ett avslutning att inte dutta här och där. Som i mitt fall så har jag allt för många bollar i luften just nu. Det saknas kakel i omklädnings delen, Wc..ska jag kakla vägarna? Bastun riva gamla taket och även där kakel arbete kvar att göra plus ny panel på väggarna och snickra ny bastulave. Ny bastudörr eller inte. Taklister ska upp i dag och timmermannen som ska hjälp mig får ha svetsar glasögonen på så att han inte ser alla brister och fel en glad amatör som jag gjort..suck… Mera rör arbeten ett handfat i omklädnings delen. Sen det som är färdig måste ju små justeras..till exempel så slarvade vi med torkningen när vi fogade golvet vilket resulterade med fog som härdat hårt på klinkerna. Det saknas färg lite här och där..spackel på snickerier och så vidare.  Just nu känns det som att ”Arga snickaren” skulle få komma och göra klart resten och jag och frugan fick åka 2 veckor till nån vacker ö i Medelhavet!  Jag fick 2 flaskor champagne av min kollegor för 2 år sen när jag gifte mig en flaska är kvar..gissa om den ska öppnas när sista listspiks helvete är inslagen i sista list helvetet!

http://www.youtube.com/watch?v=XvpvOKqcGx0&feature=c4-overview&list=UUTbMl0Ngg8a_PrqbvAgJ24A

http://www.youtube.com/audio?v=odYKZ6q3fWg&video_referrer=watch

3 responses

  1. Helt rätt Stiffen!
    Inte för stora projekt. Dom tenderar till att aldrig bli klara. Kör på med ett rum i taget.
    Jagt tror att du är en ”handyman” och att resultatet får många andra att blekna! Lycka till med fortsättningen!

Kommentera

